اجاق پیراهن چگونه زندگی اندام آستین

اجاق: پیراهن چگونه زندگی اندام آستین سبک زندگی مد و لباس اصول و نحوه ی پوشش

  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • توجه: در صورتی که فایل دارای ایراد است یا حقوق نویسنده رعایت نشده با ما تماس بگیرید

    گت بلاگز اخبار فرهنگی و هنری فیلم‌های علمی تخیلیِ سازگار با واقعیت

    هرگاه که فیلم علمی-تخیلی جدیدی اکران می شود، محققان و دانشمندان تلاش می کنند به میدان آمده و تمامی گاف های علمی فیلم را بازگو کنند. ولی بعضی اوقات این فیلم ها د

    فیلم‌های علمی تخیلیِ سازگار با واقعیت

    فیلم های علمی تخیلیِ سازگار با واقعیت

    عبارات مهم : تصویر

    هرگاه که فیلم علمی-تخیلی جدیدی اکران می شود، محققان و دانشمندان تلاش می کنند به میدان آمده و تمامی گاف های علمی فیلم را بازگو کنند. ولی بعضی اوقات این فیلم ها داستان های خود را در مسیری موافق با علم پیش می برند.

    به گزارش برترین ها، هرگاه که فیلم علمی-تخیلی جدیدی اکران می شود، محققان و دانشمندان تلاش می کنند به میدان آمده و تمامی گاف های علمی فیلم را بازگو کنند. ولی بعضی اوقات این فیلم ها داستان های خود را در مسیری موافق با علم پیش می برند. در ادامه این مطلب قصد داریم شما را با فیلم هایی آشنا کنیم که اتفاقات و گزاره های مطرح شده است در آن ها به وسیله دانشمندان تایید شده است است.

    1- مریخی (2015)

    علاوه بر به تصویر کشیدن مشکل های ساختن زندگی در مریخ، فیلم «مریخی» (The Martian) به خاطر توجه دقیق و ریزی که به واقعیت های علمی داشته است مورد توجه قرار گرفت. حتی تعدادی از متخصصان ناسا و علوم فضایی این فیلم را به علت رعایت کردن جزییات علمی دقیق در مورد شرایط فضا و کره ی مریخ به خاص نشان دادن جاذبه در این سیاره ستایش کردند.

    از آن جایی که جاذبه مریخ تنها به اندازه ی 30 تا 40 درصد جاذبه زمین قدرت دارد این عنوان باعث می شود که اشیاء در هنگام افتادن در سطح مریخ با سرعت بسیار کمتری نسبت به زمین فرود بیایند.

    همچنین در این فیلم نشان داده شده است که مت دیمون کپسولی به وزن حدود 90 کیلوگرم را با خود همراه دارد به نحوی که انگار هیچ وزنی ندارد و این عنوان به علت کم بودن میزان جاذبه در مریخ واقعیت دارد. همچنین متخصصان علوم فضایی گفته اند که استفاده از نیروی جاذبه جهت نجات مت دیمون در این فیلم نه تنها ممکن بوده بلکه در زندگی واقعی نیز رخ داده هست. این روش به وسیله یک ریاضیدان به نام مایکل مینوویچ کشف شده است و جهت رساندن فضاپیماهای دیگر جهت رسیدن به مدار مشتری و حتی دورتر نیز مورد استفاده قرار گرفته است.

    2- ماه (2009)

    فیلم‌های علمی تخیلیِ سازگار با واقعیت

    قبل از این که فیلم «ماه» (Moon) در سال 2009 وارد سینماها شود، دانکن جونز فیلمش را جهت جمعی از متخصصان ناسا در مرکز فضایی هوستون نمایش داد و از آن ها خواست که نظرات و انتقادهای خود را در مورد آن ابراز کنند.

    در نهایت مشخص شد که کمتر کسی در مورد به تصویر کشیده شدن حفاری در ماه در این فیلم ایرادی می بیند. حتی بسیاری از آن ها از دانش دانکن جونز در این مورد شگفت زده شدند لیکن بسیاری از آن ها در آن وقت در حال آموزش دیدن در مورد بسیاری از مطالب ارائه شده است در فیلم او بودند. یکی از این متخصصان اعلام کرد که او بر روی پروژه ای جهت ساخت بتن از سنگ ها و خاک سطح ماه کار می کند.

    همچنین بسیاری به خاطر به تصویر کشیدن عملیات اکتشاف اتوماتیک با استفاده از یک عامل انسانی به عنوان ناظر این فیلم را مورد ستایش قرار دادند لیکن چنین روشی را بسیار مقرون به صرفه می دانستند. به نظر می رسد که دانکن جونز از علم وقت خود جلوتر بوده است.

    3- آغازگر (2004)

    شاید باورکردنی نباشد ولی بعضی از دانشمندان بر این باورند که سفر در وقت امکان پذیر خواهد بود اگر چه این عنوان به این زودی قابل درک نخواهد بود. به همین ترتیب بسیاری از فیلم ها و سریال ها از سفر در وقت به عنوان یک عنوان داستانی جالب استفاده کرده اند. فیلم «آغازگر» (Primer) داستان دو مرد جوان را روایت می کند که به طور اتفاقی یک ماشین سفر در وقت را در گاراژ منزل ی خود می سازند.

    در این فیلم این دو بر روی یک پدیده ی علمی که به آن از هم پاشیدگی جاذبه است کار می کنند که می تواند منجر به معلق شدن اشیاء شود. جالب این که شین کاروث، نویسنده و کارگردان این فیلم از اتفاقی بودن اختراع ترانزیستور به وسیله جان باردین الهام گرفته و می گوید: ” در طول تاریخ داستان های بسیاری از نوآوری وجود دارد که در آن شما به سمت یک چیز خاص در حال حرکت بوده اید ولی ناگهان اثرات جانبی رخ داده که بعدها مشخص شده است چیزهای باارزشی بوده اند”.

    4- چشمه (2006)

    هرگاه که فیلم علمی-تخیلی جدیدی اکران می شود، محققان و دانشمندان تلاش می کنند به میدان آمده و تمامی گاف های علمی فیلم را بازگو کنند. ولی بعضی اوقات این فیلم ها د

    فیلم «چشمه» (The Fountain) که یکی دیگر از فیلم های پیچیده ی دارند آرونوفسکی است شاید آخرین فیلمی باشد که تماشاگران از آن انتظار انطباق با واقعیت و علم را داشته باشند ولی باید بدانید که این فیلم در موارد زیادی با دنیای علم مطابقت دارد. در فیلم شخصیت ایزی به علت تومور پایه ی مغز در مورد معنای زندگی و کلیت آن به تفسیرهای فیلسوفانه روی می آورد و به بحث در مورد آفرینش در کل می پردازد.

    یک متخصص ستاره شناسی مشهور به نام کارل ساگان در این باره می گوید که هر عنصری که در جدول تناوبی وجود دارد از انفجار هسته ی ستارگان تشکیل شده است و در نتیجه ی این انفجار به سراسر دنیا هستی پراکنده شده است هست. بدهید ترتیب هر چیزی که در این دنیا وجود دارد از انفجار ستاره ای به وجود آمده است.

    5- درخشش ابدی یک ذهن پاک (2004)

    فیلم «درخشش ابدی یک ذهن پاک» (Eternal Sunshine of the Spotless Mind) با بازی جیم کری تصویری واقعی و دقیق را از پاک کردن انتخابی و هدفمند ذهن ارائه می دهد. اگر چه در وقت حاضر که این مقاله نوشته می شود علم انجام این کار بدست نیامده است ولی نحوه ی کارکرد چنین روشی به دقت و به درستی در فیلم نمایش داده شده است هست. جهت این که این روش پاکسازی خاطرات عملی شود، روند تولید پروتئین در مغز باید همزمان با جنبش شدن حافظه متوقف گردد.

    با یادگیری و به یخاطر سپردن پرسشها تازه، شکل مغز ما نیز عوض کردن خواهد کرد اگر چه در تراز بسیار کوچک. هنگامی که که به یک حافظه دسترسی پیدا می شود، اتصالات جدیدی بین آن حافظه و هر چیزی که در وقت به یادآوری رخ می دهد ساخته خواهد شد. به عبارت دیگر مسیرهای جدیدی جهت دستیابی به حافظه باز خواهد شد. تنها چیزی که مورد نیاز است ماشینی با دقت کافی خواهد بود که بتواند این اتصالات را شناسایی کرده و آن ها را از بین بردن نماید.

    6- گزارش اقلیت (2002)

    اگر چه آینده نگری این که در آینده چه جنایتی رخ می دهد فراتر از غیرممکن خواهد بود ولی بعضی از واقعیت های علمی نشان داده شده است در فیلم «گزارش اقلیت» (Minority Report) نه تنها ممکن بوده بلکه از قبل نیز وجود داشته اند. در تمام طول فیلم شخصیت تام کروز و کمپانی او از انواع مختلفی از گجت های دقیق که مشمول بر صفحات لمسی متعدد و اسکنرهای عنبیه چشم هستند استفاده می کنند.

    نه تنها اسپیلبرگ ساخت چنین تکنولوژی هایی را به خوبی آینده نگری کرده بود بلکه به خوبی می دانست که این تکنولوژی فراگیر نیز خواهد شد. همچنین با پخش فیلم بسیاری از شرکت های فعال در حوزه ی تکنولوژی شروع به توسعه تکنولوژی هایی کردند که در فیلم به نمایش درآمده بود، از جمله حشرات رباتیک و تبلیغات شخصی شده.

    7- بین ستاره ای (2014)

    فیلم‌های علمی تخیلیِ سازگار با واقعیت

    فیلم «بین ستاره ای» (Interstellar) یکی دیگر از شاهکارهای کریستوفر نولان مانند فیلم های دیگر نولان به سرعت مورد بررسی دانشمندان و محققان علوم فضایی قرار گرفت. اگر چه این افراد خیلی سریع به دنبال غلط های علمی فیلم رفتند ولی واقعیات بزرگی که در آن به نمایش درآمده بود را نادیده گرفتند از جمله حفره های تاریک و کرم چاله ها. در واقع کریستوفر نولان با کمک یک متخصص فیزیک و علوم فضایی و با استفاده از معادلات نظریه ی نسبیت انشتین توانست این پدیده های بصری را به تصویر بکشد.

    به گفته ی نولان آن ها در ساخت این تصویرهای چنان دقتی را در جزییات به کار بردند که در تصویر های آن 23 میلیون پیکسل وجود داشت که تماماً با معادلات انیشتین مطابقت داشتند. همچنین این دو اعلام کردند که آن ها چیز جدیدی را کشف نکرده بودند بلکه راه های جدیدی را جهت ساخت این شبیه سازی ها توسعه دادند. بعد نه تنها این فیلم در این حوزه کاملاً با علم همگام بود بلکه حتی در توسعه ی علم نیز همکاری داشت.

    8- 2001: یک ادیسه فضایی (1968)

    علاوه بر این که فیلم حماسی و کلاسیک استنلی کوبریک با عنوان «2001: یک ادیسه فضایی» (2001: A Space Odyssey) پیشرفت هایی را به تصویر می کشید که امروزه شاهد با واقعیت پیوستن آن ها هستیم، ولی این فیلم را باید به خاطر به تصویر کشیدن سکوت در فضا، جایی که هیچ کسی نمی تواند صدای موتور یک شاتل یا فریاد و جیغ کسی را بشنود ستایش کرد. همچنین کوبریک جهت ساخت این فیلم به طور دائم با گروهی از متخصصان علوم هوافضا در ارتباط بود و جهت ساخت فضاپیمای نمایش داده شده است در فیلم و حتی لباس هایی که فضانوردان در فیلم به تن می کنند نیز با آن ها مشورت می کرد.

    این متخصصان بر فرآیند ساخت فضاپیمای به نمایش درآمده در فیلم از ابتدا تا انتها و در کوچک ترین جزییات نظارت داشتند. ولی پیشرفته ترین همکاری علمی که در ساخت این فضاپیما شکل گرفت عدم استفاده از شکل آیرودینامیکی جهت شاتل بود لیکن به انجام چنین کاری به علت خلاء موجود در فضا نیازی نیست. نتیجه ی این همکاری نه تنها ساخت فیلم دقیق از لحاظ علمی بلکه استفاده از تکنولوژی بود که از وقت خود جلوتر بوده و امروزه دانشمندان علوم هوا فضا به آن دست یافته اند.

    هرگاه که فیلم علمی-تخیلی جدیدی اکران می شود، محققان و دانشمندان تلاش می کنند به میدان آمده و تمامی گاف های علمی فیلم را بازگو کنند. ولی بعضی اوقات این فیلم ها د

    واژه های کلیدی: تصویر | تصویری | استفاده | جاذبه زمین | علوم فضایی | اخبار فرهنگی و هنری

    فیلم‌های علمی تخیلیِ سازگار با واقعیت

    فیلم‌های علمی تخیلیِ سازگار با واقعیت


    دانلود


    دانلود فایل ها

    نویسنده : blogzz

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • دانلود رایگان کتاب از آمازون
  • تکست بوک
  • خرید کتاب انگلیسی
  • خرید کیندل آمازون
  • کتاب زبان اصلی
  • خرید کتاب زبان اصلی دانشگاهی
  • باکس کتاب
  • مانگا زبان اصلی
  • قیمت چاپ کتاب PDF
  • چاپ مانگا
  • رفتن به نوار ابزار