اجاق پیراهن چگونه زندگی اندام آستین

اجاق: پیراهن چگونه زندگی اندام آستین سبک زندگی مد و لباس اصول و نحوه ی پوشش

  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • توجه: در صورتی که فایل دارای ایراد است یا حقوق نویسنده رعایت نشده با ما تماس بگیرید

    گت بلاگز اخبار اجتماعی مهار طلاق با کم کردن ازدواج

    توقف نمودار رشد طلاق امیدوارکننده است ولی اگر این موفقیت به بهای کم کردن آمار ازدواج بدست بیاید نمی‌توان آن را یک دستاورد حساب کرد، دامی که امید می ‌رود کرمانشا

    مهار طلاق با کم کردن ازدواج

    مهار طلاق با کم کردن ازدواج

    عبارات مهم : زندگی

    توقف نمودار رشد طلاق امیدوارکننده است ولی اگر این موفقیت به بهای کم کردن آمار ازدواج بدست بیاید نمی توان آن را یک دستاورد حساب کرد، دامی که امید می رود کرمانشاه در آن نیفتد.

    سال 96 در استان کرمانشاه 17 هزار و 144 زوج پای سفره عقد نشستند و مراسم خوش حالی به هم رسیدن برپا کردند، همزمان پنج هزار و 254 زوج هم به زندگی یکسان خود آخر دادند.

    طبق آمارهای رسمی، 796 مورد از زوج هایی که در سال گذشته طلاق گرفتند، عمر پیوندشان به یک سال هم نرسیده بود.

    مهار طلاق با کم کردن ازدواج

    14 درصد از زندگی های مشترکی هم که از هم پاشید، عمری کمتر از پنج سال داشتند.

    این آمارهای طلاق هر چند اسف بار و تلخ هستند ولی در مقایسه با پیش از آن مثبت به نظر می رسد لیکن بعد از حدود 15 سال، روند افزایشی آمار طلاق متوقف شده است است.

    توقف نمودار رشد طلاق امیدوارکننده است ولی اگر این موفقیت به بهای کم کردن آمار ازدواج بدست بیاید نمی‌توان آن را یک دستاورد حساب کرد، دامی که امید می ‌رود کرمانشا

    هرچند کم کردن آمار طلاق های سال 96 نسبت به سال 95 اندک بوده ولی پایداری زندگی دست کم در سال های نخست ازدواج اصلاح یافته است.

    در سال 95 بیش از 17.5 درصد از زوج ها موفق به گرفتن مراسم خوش حالی نخستین سالگرد ازدواج خود نشدند و عمر نزدیک به نیمی از ازدواج ها هم هرگز از چهار سال زیاد نشد.

    به اعتقاد مسئولان استان کرمانشاه، کم کردن 2.5 درصدی آمار طلاق در سال نخست ازدواج نتیجه اقدام های پیشگیرانه در یک سال اخیر بوده است.

    مهار طلاق با کم کردن ازدواج

    امید قادری، مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه در این زمینه اظهار داشت: با اقدام های صورت گرفته از اردیبهشت 95 تاکنون آسیب های اجتماعی از جمله طلاق روند کاهشی به خود گرفته اند هرچند این کم کردن به معنی خوب بودن اوضاع نیست و تا رسیدن به مطلوب فاصله زیادی داریم.

    قادری گفت که با دادگستری در جهت توافق با بهزیستی، پیش از طلاق زوجین آنها را به مشاوران خانواده در بهزیستی معرفی می کند که این کار منجر به سازش 20 درصدی پرونده های طلاق استان در سال گذشته شده است است.

    توقف نمودار رشد طلاق امیدوارکننده است ولی اگر این موفقیت به بهای کم کردن آمار ازدواج بدست بیاید نمی‌توان آن را یک دستاورد حساب کرد، دامی که امید می ‌رود کرمانشا

    در ادامه توافق دادگستری و بهزیستی بود که سامانه الکترونیکی کم کردن طلاق در اسفند ماه 96 در کرمانشاه راه اندازی شد.

    متقاضیان طلاق از این بعد باید درخواست خود را ابتدا در این سامانه ثبت و تناوب مددکاری و روانشناسی را طی کنند و اگر مشاوره به سازش منجر نشد، می توانند با مراجعه به دادگستری از هم جدا شوند.

    مهار طلاق با کم کردن ازدواج

    به گفته علیرضا قبادی، مدیرکل ثبت احوال استان کرمانشاه ‘بیشترین گروه سنی طلاق در بین مردان 25 تا 34 سال و در بین زنان 25 تا 29 سال است’.

    علیرضا گودرزی، مدیرکل امور اجتماعی استانداری هم تاکید دارد که ‘بیشترین طلاق های استان در سال اول و دوم ازدواج اتفاق می افتد و باید جهت پایداری زندگی یکسان در این مدت زمانی برنامه داشته باشیم.’

    ** فقط کم کردن طلاق مهم نیست

    هر اندازه توقف رشد صعودی نمودار طلاق در استان کرمانشاه خبر خوبی هست، به همان اندازه کم کردن چشمگیر تعداد ازدواج ها دلواپس کننده است.

    در سال 90 حدود 24 هزار و 600 مراسم خوش حالی عروسی در استان برپا شد ولی این روند با یک شیب کاهشی تند به حدود 17 هزار و 150 ازدواج در سال 96 کم کردن یافته هست؛ یعنی سقوط 35 درصدی.

    تنها در فاصله سال های 95 تا 96 تعداد ازدواج های ثبت شده است استان 2 هزار و 769 مورد کم شده است است.

    همین واقعیت ناگوار باعث وخیم شدن ‘نسبت ازدواج به طلاق’ در استان شده است طوری که از نسبت 8.3 در سال 1380 به حدود سه در سال 96 رسیده هست؛ یعنی یک طلاق در برابر سه ازدواج.

    این در حالی است که هزاران متولد دهه 60 و اوایل دهه 70 طی سال های اخیر در سن ازدواج قرار گرفته اند و طبعا بیشترین مراجعه به دفاتر عقد و ازدواج استان باید جهت شروع زندگی یکسان باشد نه آخر آن.

    فاطمه حاتمی، مسئول گروه فرهنگی و تربیتی اداره کل ورزش و جوانان استان کرمانشاه گفت: در سال 96 در برابر هر 100 ازدواج در استان 30 مورد به طلاق انجامیده که از این نظر در جایگاه دهم کشور قرار داریم.

    البته سیف الله ابوترابی، سخنگوی شرکت ثبت احوال کشور اردیبهشت 97 اعلام کرد که میزان عمومی طلاق در کشور در سال 96 به ازای هر هزار نفر جمعیت 2.2 بوده است و پنج استانی که بالاترین میزان عمومی طلاق را دارا هستند به ترتیب استان های تهران، کرمانشاه، کردستان، قم و گیلان هستند.

    در واقع هرچند توقف نمودار رشد طلاق امیدوارکننده است ولی اگر این عنوان با جلوگیری از کم کردن ازدواج و تسهیل زمینه های شروع زندگی یکسان جوانان همراه نباشد، دستاورد بزرگی نیست.

    زیرا هنگامی که با کم کردن ازدواج دنبال کم کردن طلاق باشیم، مثال همان جمله طنزی است که می گوید: ‘راهکار مهار طلاق در جلوگیری از ازدواج است’.

    استان کرمانشاه از نظر کسب و کار در رتبه آخر کشور است و قیمت بیکاری آن در 19 سال اخیر 15 بار رکوردار کشور بوده و به همین علت یکی از مهمترین موانع ازدواج جوانان استان، پرسشها اقتصادی است و چشم همه زوج ها به وام 150 میلیون ریالی ازدواج.

    رتبه استان کرمانشاه ولی در پرداخت وام ازدواج در بین دهک آخر کشور است چنانچه به گفته مسئول گروه فرهنگی و تربیتی اداره کل ورزش و جوانان استان، کرمانشاه از این نظر در سال 96 در رتبه 22 و در سه ماهه اول 97 در رتبه 24 کشور قرار گرفته است.

    شاید به همین علت است که هوشنگ بازوند، استاندار کرمانشاه 31 تیر 97 در نشست ستاد ساماندهی امور جوانان استان با بیان اینکه بعضی از بانک ها جهت پرداخت تسهیلات به زوج ها تقاضای 2 ضامن می کنند، اظهار داشت: این درخواست خلاف قانون است و تنها یک ضامن کافی است.

    او با اشاره به اینکه نسبت پایین ازدواج به طلاق در استان شایسته مردم کرمانشاه نیست، از اداره کل ورزش و جوانان استان خواست با همکاری دیگر دستگاه های مربوطه طی 15 روز آینده طرح جامع کم کردن طلاق در استان را تدوین کنند.

    استان 2 میلیون نفری کرمانشاه دارای 14 شهرستان و 2 هزار و 622 دِه است و علاوه بر طلاق، بیکاری، اعتیاد و حاشیه نشینی هم از معضلات مهم آن به شمار می رود.

    ایرنا

    واژه های کلیدی: زندگی | ازدواج | استانی | جوانان | کرمانشاه | کرمانشاه | استان کرمان | آسیب های اجتماعی


    دانلود


    دانلود فایل ها

    نویسنده : blogzz

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • دانلود رایگان کتاب از آمازون
  • تکست بوک
  • خرید کتاب انگلیسی
  • خرید کیندل آمازون
  • کتاب زبان اصلی
  • خرید کتاب زبان اصلی دانشگاهی
  • باکس کتاب
  • مانگا زبان اصلی
  • قیمت چاپ کتاب PDF
  • چاپ مانگا
  • رفتن به نوار ابزار